22 Şubat 2016 Pazartesi

Kadınlar araç bulmakta sıkıntı yaşıyor

Son dönemde kadınların otomotive olan ilgisinin artması ile
birlikte ikinci elde büyük bir açık ortaya çıktı.



Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK), 2015 yılı Kasım ayında açıkladığı motorlu kara taşıtları istatistiklerinde beyaz, gri ve siyah dışında renk tercihlerinin yüzde 13’lere çıktığını belirten İstanbul Park Oto Pazarı (İPOP) Satış ve Pazarlama Direktörü Cevat Kabataş, “Son dönemlerde ikinci el otomotiv pazarında kadınların tercihleri konusunda büyük bir açık oluştu. Gelir seviyesinin artmasıyla birlikte orta ve orta üst düzey gelir sahibi aileler ikinci bir araç da eşlerine alıyorlar.” diyerek sözlerini sürdürdü; “Eşler de rahat kullanım için, rahat park edebilecekleri, önlerini rahat görebilecekleri küçük otomobilleri tercih ediyorlar. Kadınların özellikle tercih ettiği küçük gövdeli, park sensörlü, otomatik vites ve mümkünse dizel araçlara çok ciddi talep oluyor. Yine erkeklerin çok tercih etmediği kırmızı, sarı, mavi, turuncu , mor renkli araçlar gün içinde hemen el değiştirebiliyor” dedi.

Küçük gövdeli otomobillerin ikinci elde stok sıkıntısı var !

2. El piyasasındaki bu açığı gören üreticilerin bu gelişmeyi dikkate aldığı vurgulayan Kabataş, “Oto pazarlarında alışagelmiş görüntülerin dışına çıkılıyor. Erkeklerin hâkim olduğu oto pazarlarında artık kadınları da pazarlık yaparken görebiliyoruz. Ancak kadınların ilgi alanına giren araçlar diğerlerine göre piyasada daha az dolaşımda. Kadınlar 2. el piyasasında özellikle 30.000 – 40.000 lira fiyat bandında araç bulmakta zorlanıyor. Bazı otomotiv firmaları bu açığı iyi tespit ederek sadece kadınlara yönelik tasarımlarını piyasaya sundular, ancak onların da ikinci elde stok sıkıntısı var. Biz de elimizdeki bu bilgiler doğrultusunda tesisimizdeki yetkili ana bayilerimizin dükkanlarında kadın tercihlerine yönelik araçlara daha fazla ağırlık vermelerini sağladık” dedi.
Promosyonlar değişti

Kadınların otomotiv pazarına etkisinin farklı gelişmelere yol açtığını belirten Kabataş, “Eskiden kampanya yapan otomobil firmaları hediye olarak yol yardım, lastik, zincir gibi daha çok erkeklere yönelik ürünler veriyorlardı. Kadınların pazardaki etkisinin artması ile birlikte kampanya hediyeleri de şekil değiştirdi. Artık yurtiçi tatil çekleri, Avrupa tatili gibi ürünlerle dikkat çekmeye çalışıyorlar. Biz de pazardaki bu etkiyi görerek 30 Haziran’a kadar İPOP’tan araç alan herkese çekilişsiz, kurasız çift kişilik, Avrupa’ya gidiş dönüş uçak bileti hediye ediyoruz” dedi.
Kadınlar araştırıyor

Kadınların kendi ihtiyaçlarına uygun araçları bulmak için ciddi araştırmalar yaptığına da değinen Kabataş, “Kadınların pazardaki etkisini gördüğümüz en somut örnek İPOP ziyaretçi istatistikleridir. Internet sitemizi ziyaret eden günlük ortalama 100 bin kişi içindeki kadınların oranı % 45,85. Bilgi almak için ekibimize ulaşan her 10 telefondan 4 tanesi kadınlar. Özellikle hafta sonu pazarımızı ziyaret eden 100 misafirimizden 50’si kadınlar; eşlerini ve hatta küçük de olsa çocuklarını da alarak ailece pazarımızı ziyaret ediyorlar” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate