30 Eylül 2015 Çarşamba

Otomotivin yüzde 68'i cepte

Türk otomotiv markalarının yüzde 56’sının IOS telefon
uygulaması, Android uygulaması olanlar ise yüzde 36 oranında bulunuyor.



Dijital sektör ve interaktif Reklamcılığın Avrupa’daki önemli kuruluşlarından IAB Avrupa’nın, 9 IAB ülkesinin katkısıyla gerçekleştirdiği araştırma, otomotiv ve perakende sektöründeki markaların mobile adapte olduklarını açıkladı. Bu uygulamalar konusunda gelişme alanları olduğunu belirtildi. Çalışmaya Avusturya, Bulgaristan, Hollanda, İngiltere, İrlanda, İspanya, İtalya, Polonya, Türkiye katıldığı ve yerel pazarlarda en çok reklam yatırımı yapan otomotiv ve perakende markaları incelendiği açıklandı.
IAB Avrupa’nın araştırmasına göre, Türk otomotiv markalarının yüzde 56’sının IOS telefon uygulaması, yüzde 24’ünün IOS tablet uygulaması bulunuyor. Android uygulaması olanların oranı ise yüzde 36. Otomotiv ve perakende markalarının büyük çoğunluğu mobil dünyada yer alıyor. Türkiye’de mobile uyumlu sitesi olan otomotiv markalarının oranı yüzde 68, perakende markalarının oranı ise yüzde 63.
‘Responsive’ tasarımlı sitesi olan, (farklı cihazlardan girildiğinde site içindeki resim, yazı gibi elementlerin ekran genişliğine göre şekillendiği) otomotiv markalarının oranı Türkiye’de yüzde 40 iken bu oran perakende markalarında yüzde 30 seviyesinde oldu. Avrupa’da araştırma yapılan 9 ülke baz alındığında, otomotiv markalarının yüzde 78’inin sitelerinin mobile uyumlu olduğu; yüzde 58’inin responsive olduğu görülüyor. Perakendede ise bu oranlar sırasıyla yüzde 79 ve yüzde 55 olarak kaydedildi.

E-ticaret, TEST SÜRÜŞÜ UYGULAMALARI ARTMALI
Tüketicilerin artan mobil internet kullanımlarına paralel olarak reklam verene içgörü sağlama amacını taşıyan araştırmada 600’den fazla markanın sitesi incelendi. Araştırma, uygulamaların iyileştirilmesiyle mobil pazarlama stratejilerinin gelişebileceğini gösteriyor. Bazı ülkelerde perakende markaları için ’e-ticaret’, otomotiv markaları içinse ’test sürüşü rezervasyonu’ işlevlerinin mobilde sınırlı olarak kullanıldığı görülüyor.

ARAŞTIRMANIN DİĞER TEMEL BULGULARI
Avrupa’da 9 ülkede otomotiv ve perakende sektörleri incelendiğinde, otomotiv markalarının uygulamalarda daha ilerde olduğu görülüyor. 10 otomotiv markasından 6’sının bir mobil ya da tablet uygulaması bulunuyor. Perakende markalarında mobil uygulaması olan firmaların oranı yüzde 50’nin üzerinde ve yüzde 50’sinin ise tablet uygulaması bulunuyor.

İşlevsellik açısından bakıldığında, internet tarayıcılarının uygulamalardan daha gelişmiş olduğu görülüyor. Perakende markalarının yarıdan fazlasının alım-satım yapılabilen mobil sitesi bulunuyor. Ancak sadece dörtte birinin aynı işlevi sağlayan mobil ya da tablet uygulaması mevcut olduğu kaydedildi. Otomotiv markalarının çoğunluğunun web sitelerinde test sürüşü rezervasyonu seçeneği sağlıyorken uygulamalarda bu özelliği sağlayan markaların oranı dörtte birden az. Bu konuda bir istisna oluşturan İtalya’da ise 10 otomotiv markasından 9’unun hem mobil hem de tablet uygulamalarında test sürüşü rezervasyonu seçeneği bulunuyor.

Mobil display reklamcılığın markalaşmada kullanımı hala düşük olduğu, otomotiv markalarının yüzde 15’i, perakende markalarının ise 5’te birinden azı mobil display reklamı markalaşmak amacıyla kullanıldığı açıklandı. Bu alanda Hollanda öne çıktığı ve Hollanda’da otomotiv sektöründe faaliyet gösteren firmaların yüzde 44’ünün markalaşma amacıyla mobil display reklam kullandığı, bu oranın perakende de yüzde 36 olduğu görüldü. iha

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate