24 Ağustos 2015 Pazartesi

Otomobile Eylül'de zam geliyor!

Satış rekorları kıran otomotiv sektörü, kur farkını fiyatlarına
yansıtmaya hazırlanıyor.



Yılbaşında 2,82 seviyesinde olan Euro, başarısız koalisyon girişimleri ve terör eylemleri sonucunda 3,32'ye yükseldi.

2015'in ilk 7 ayında satış rekorları kıran otomotiv sektörü, kur farkını fiyatlarına yansıtmaya hazırlanıyor. Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, “Şirketler eylülde en az yüzde 5 zam yapar.” dedi.

2014'te kur farkı, ÖTV zammı ve kredi kısıtlaması yüzünden otomotiv sektöründe pazar yüzde 12 küçülmüştü. Otomotiv üreticilerinin artan maliyetleri fiyatlarına yansıtmalarına rağmen yeni bir zamdan korkan tüketicinin talebi öne çekmesiyle 2015'in ilk 7 ayında otomobil pazarını yüzde 44, hafif ticari pazarını ise yüzde 67 büyüttü. Ancak 7 Haziran'daki seçimde koalisyon isteyen seçmenin talebini, siyasi partiler karşılayamadı. Siyasi belirsizlik ortamına bir de terör eylemleri eklenince kur yılbaşından beri yüzde 18 civarında artış kaydetti. Euro ile ithalat yapan markalar başta olmak üzere otomotiv firmaları kur farkını daha fazla tolere edemeyecek durumdalar. Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, kurun geldiği noktada zamdan başka çare olmadığına dikkat çekerek eylülde otomotiv fiyatlarına en az yüzde 5 zam geleceğini ifade etti. Sektörde stoklu çalışmanın mümkün olmadığına dikkat çeken Senyücel, en fazla 1 aylık stokla çalışabildiklerinin altını çizdi. Genel Müdür, ayrıca Avrupa'nın üretim planları dışına çıkmadıkları için talep ettikleri miktarda araç çekemediklerine dikkat çekti.

Skoda olarak yılın ilk 7 ayını değerlendiren Tolga Senyücel, “Toplamda satışlarımızı yüzde 86,7 artırarak pazar ortalamasının yaklaşık iki katı oranında büyüdük. Pazar payında yüzde 30 gelişme kaydederek yüzde 3,22'ye ulaştık.” dedi. Bunda en büyük katkının yeni modelleri ve filodan yaşadıkları sıçrama olduğunu aktaran üst yönetici, operasyonel kiralama firmalarının en çok tercih ettiği 10 marka arasında yer aldıklarını anlattı. Binek otomobilde satışlarını ve pazar payını en çok artıran üçüncü marka olan Skoda, Türkiye'de 23 bin 500 olan yıllık satış rekorlarına ulaşmayı hedefliyor. Marka, ilk 7 ayda 12 bin 609 adet satış gerçekleştirdi. 5 bin 528 adetle Octavia en çok satan model oldu. Aynı dönemde Yeti 1.395, Rapid 1.332, Rapid Speedback 1.331 adet satıldı. Fabia yeni haliyle satışlarını yüzde 466 artırarak 747 adet satış gerçekleştirdi.

Doğuş Otomotiv ve Skoda'da‚ ‘bir tanıdığım var ilgilenelim‘ şeklinde torpille işe alım dönemi sona eriyor. Tolga Senyücel, Doğuş Otomotiv'in işçi alımlarında bir değerlendirme modeli geliştirdiğini, yeterliliği sağlayamayanın işe alınmadığını anlattı. Bu modelin artık Skoda bayilerinde de uygulandığını sözlerine ekledi. İş başvurularında iş ve nitelik ihtiyacına göre kişiye özel değerlendirme yapıldığını belirten Senyücel, insan kaynağının önemine değindi. Diğer taraftan şirket kurumsal fiyat indirimlerinin dahi standartlarını oturtmak için çalışmalar yapıyor.

Superb'den ne kadar gönderseler satarız
Volkswagen Grup'un Avrupa'da da en fazla atılım yapan markası Skoda'nın en güçlü silahı yeni Superb. Model daha piyasaya çıkmadan otomotiv severlerin yoğun ilgisi de bunu gösteriyor. Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, yeni Superb'in tüm testlerde üst sınıf modellerle yarıştığının altını çizerek üst segmentlerden pay almak istediklerini söyledi. Yılın ilk yarısında 2 bin 270 adet Superb satıldı. Kalan 5 ayda 2 bin 800 adet yeni Superb satmayı hedeflediklerini belirten Senyücel, “Fabrika, 5 bin adet gönderse onu bile satabileceğimizi düşünüyorum.“ diye konuştu.ZAMAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate