24 Eylül 2014 Çarşamba

Hurda Yasası 2014 yılında çıkacak mı?

Binlerce vatandaşın merakla beklediği Torba Yasa içerisinden Hurda
Yasa tasarısı 2014 yılı içerisinde çıkacak mı merak edilirken insanlar merakla hurda araç alımı başladı mı merak etmeye başladı.



Hurda Yasası 2014 yılında çıktı mı çıkacak mı affı merak konusu olurken aynı zamanda birinci torba yasadan beklentiler olmayınca insanlar merakla bekliyor. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, 20 yaşın üstündeki otomobil ve hafif ticari araçlara, yerli üretim araç alma şartıyla uygun faizli uzun vadeli kredi imkanı sağlayacak şekilde bir hurda teşviki konusunda bakanlıklarda çalışma yürütüldüğünü; konunun gelecek yılın ortalarında şekilleneceğini söyledi. NTV’nin yayınında konuşan Ergün, Türkiye’de araç sahiplik oranının diğer ülkelere göre düşük olduğunu, yaşı büyük araçların sadece trafikten çekilmesine teşvik uygulamanın veya trafikten çekilmeye zorlayıcı tedbirler alınmasının uygun olmayacağını söyledi.

Amaç eski araçları çekmek
Bakan Ergün, şöyle konuştu: “Otomobillere ve hafif ticari araçlara, 20 yaş üstü olmak kaydıyla, ‘hem eski araçları trafikten çekelim, hem Türkiye’de üretilen araçlardan alırsa ona uygun uzun vadeli uygun faizli kredi şartları oluşturalım’ gibi bir çalışma üzerinde çeşitli bakanlıklar çalışıyor. Diğer türlü, vergiyi artırabiliriz, bu zorlayıcı bir unsurdur; ilave vergi yükü getirir alım satıma, ikinci ele talep azalır vs; ama bu sadece ‘çek arabanı’ demektir.”

Marka teşviki için çalışma
Ergün ayrıca, yerli otomobil üretimi için de yeterli üretim teşviki bulunduğunu ancak henüz ham seviyede olsa da yerli otomotiv için markalaşma konusunda ne tür teşviklerin sektörü hareketlendirebileceği üzerinde de bir çalışma yaptıklarını belirtti.

REKABETÇİ SEKTÖRLERE DESTEK YOLDA
Sanayi Bakanı Nihat Ergün, 3. Sanayi Şurası’nın sonuç bildirgesini açıkladı. Ergün, 3. Sanayi Şurası’nda, Türkiye’nin uluslararası rekabette öne çıkabileceği güçlü sektörlerin teşvik edilmesi ve desteklenmesi yönünde tavsiye kararı alındığını bildirdi. Ergün’ün verdiği bilgiye göre alınan tavsiye kararlar şöyle: -Yurt dışında doktorasını tamamlamış ve Türkiye’nin belirlediği öncelikli alanlarda sanayi tecrübesi olan araştırmacıların Türkiye’ye getirilmesi devlet tarafından desteklenecek. -Üniversitelerdeki araştırma merkezleri ile özel sektörün beraber hareket edebileceği bir mekanizma geliştirilecek. -Yatırım ihtiyaçlarını ve imkanlarını gösteren bir yatırım haritası oluşturulacak. -Yatırım teşviklerindeki alt sınırlar KOBİ’ler lehine düşürülecek. -Mevcut OSB’lerin yeşil OSB’ye dönüştürülmesi için teşvikler sağlanacak. -Dördüncü nesil otomasyona, hassas makine imalatına, endüstriyel yazılım teknolojileri gibi alanlara yönelik yeni teşvik sistemleri oluşturulacak. -Kamu alımlarında yeşil satın alma yönünde uygulamalar artırılacak. -Girişimciliği desteklemek üzere girişimci adaylarına danışmanlık sağlanacak. -Lisansüstü tezlerin sanayi sektörüne yönelik hazırlanması teşvik edilecek.

VERGİDEN VAZGEÇMEK YOK
Çalışmanın önümüzdeki yılın ortalarında şekillenebileceğini söyleyen Ergün, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in eylül ayında yaptığı hurda araca teşvik olmayacağına yönelik açıklamasının da yanlış değerlendirildiğini kaydetti. Ergün, söz konusu açıklamanın hurda araçta ÖTV ve KDV indirimiyle ilgili olduğunu; hurda araçlar için KDV veya ÖTV’den vazgeçmek gibi bir çalışmanın ise hiçbir zaman yapılmadığını söyledi.

20 yaş üzerinde 4 milyon araç var!
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye genelinde 17 milyonun üzerinde araç bulunuyor. 20 yaş üzerindeki araç sayısı ise 4 milyonun üzerinde. 20 yaş üzerindeki araçların yaklaşık 2 milyon adedi binek taşıtlardan oluşuyor. Hurda araç düzenlemesinde sona gelindiğini belirten Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, konuyla ilgili çalışmaların 2014 yılında hayata geçirilerek yerli üretime önem verileceğini açıklamıştı. Mazıcıoğlu, yasal düzenlemeyi fırsat olarak değerlendirdiklerini ancak işlemleri yıl sonunu beklemeden yapılmasını beklediklerini dile getirdi. Hurda araç devrinde işlemin hemen bitmediğine dikkati çeken Mazıcıoğlu, “Bunun işlem süresi var, haciz ve ipoteklerinin kaldırılması gerekiyor. Araç sahipleri, emniyet müdürlüklerinde trafik tescil bürolarına uğrayarak gerekli işlemleri yapacaklar. Ardından İl Özel İdaresi ve Makine Kimya Enstitüsünün hurda alım noktalarına teslim edilecek” dedi. Mazıcıoğlu, model yılı 1990 ve daha eski olan araçların tüm borçlarının silineceğini, 2000 model ve üstü araçların biriken vergilerinin ise 4’te birinin ödeneceğini kaydetti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate