7 Mart 2014 Cuma

Dosya Masrafı Geri Alınabilir mi?

Bankanın konut, ihtiyaç ve tüketici kredisi kullanan tüketiciden aldığı
dosya masrafı geri ödenecek mi?



Bodrum 4. Asliye Hukuk Mahkemesi, bir bankanın konut, ihtiyaç ve tüketici kredisi kullanan tüketiciden aldığı dosya masraflarının iadesine karar verdi

Bodrum ilçesinde bir tüketici, bankadan çektiği 3 kredinin dosya masraflarını, 1 yıl süren hukuk mücadelesinin ardından geri aldı. AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Soner Turhal, bir bankadan aldığı konut, ihtiyaç ve tüketici kredisi için "dosya masrafı, kredi aidatı ve hesap işletim ücreti" adı altında yaklaşık 2 bin 500 lira ödeme yaptı. Turhal, geçen yıl gazete ve televizyonlarda çıkan haberlerden bankaların "dosya masrafı" adı altında para alamayacağını, alınan paraların geri ödenmesi gerektiğini öğrendi. Söz konusu bankadan "dosya masrafı" adı altında kendisinden alınan paranın geri verilmesini isteyen Turhal, olumsuz cevap alınca banka aleyhine Bodrum 4. Asliye Hukuk Mahkemesi'nde dava açtı. Davalı banka, alınan masraf ve yapılan kesintilerin doğru ve yasal olduğunu öne sürerek, davanın reddine karar verilmesi talebinde bulundu. Mahkeme, görülen davanın üçüncü duruşmasında tüketiciyi haklı bularak, söz konusu ücretlerin iadesine karar verdi. Davayı kazanan Turhal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, mahkemenin tüketiciyi haklı bulmasının sevindirici olduğunu söyledi.

Vatandaşları haklarını aramaya davet eden Turhal, şunları kaydetti: "2008 yılında ev aldım. Bunu ödemek için konut kredisi çektim. Daha sonraki yıllarda da tüketici ve ihtiyaç kredisi çektim. 2013 yılında televizyon ve gazetelerde gördüğüm 'dosya masraflarının iade edildiği' yönündeki haberler, beni hakkımı aramaya yöneltti. Bunun üzerine bankaya gidip paramın iadesini istedim. 'İade etmeyeceklerini' söyleyince dava açtım. Bir yılı aşkın bir süre dava devam etti. Davanın üçüncü duruşmasında alınan dosya masraflarının haksız olduğu ve geri ödenmesi yönünde karar alındı. Mutluyum." milliyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate